REGULAMIN APLIKACJI BAKERYAPP
§ 1
Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Adres e-mail Administratora – biuro@bakeryapp.pl;
- Administrator – podmiot zarządzający działaniem Aplikacji, tj. BakeryApp Sp. z o.o., z siedzibą: 44–100 Gliwice, ul. S. Konarskiego 18C, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach – X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000813693, NIP: 6312688481, REGON: 384867129, kapitał zakładowy 5.000,00 zł.
- Aplikacja mobilna (Aplikacja) – oprogramowanie, przeznaczone do instalacji na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet itp.), udostępnione do pobrania w sklepie Google Play (dla systemów Android) lub App Store (dla systemów iOS), za pomocą którego Klient ma możliwość dokonywania zakupów Produktów oferowanych do sprzedaży przez Sprzedawców;
- Hasło – ciąg liter, cyfr lub znaków specjalnych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas procesu rejestracji;
- Klient – dokonująca rejestracji Konta lub posiadająca Konto, osoba fizyczna która ukończyła 13 lat oraz posiada co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych (w tym również Konsument), a także dokonująca ww. czynności osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną;
- Konsument – osoba fizyczna, która w Umowie o świadczenie Usług i Umowie sprzedaży działa w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – prowadzony dla Klienta w ramach Aplikacji zbiór zasobów (profil), do którego dostęp możliwy jest po wpisaniu Loginu i Hasła lub za pomocą innej autoryzacji określonej Regulaminem, w którym znajdują się dane Klienta i informacje o jego działaniach w ramach Aplikacji, za pomocą którego Klient może korzystać z funkcjonalności Aplikacji;
- Login – e-mail Klienta, umożliwiający identyfikację Klienta w Aplikacji, wskazywany przez Klienta samodzielnie podczas procesu rejestracji;
- Numer telefonu Administratora – numer telefonu: 789 365 797;
- Podmiot trzeci – osoba fizyczna, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która nie jest Administratorem, Sprzedawcą lub Klientem;
- Produkt – wyrób piekarniczy, taki jak w szczególności pieczywo lub bułki;
- Regulamin – niniejszy Regulamin o świadczenie Usług i sprzedaż na odległość;
- Sprzedawca – przedsiębiorca prezentujący ofertę swoich Produktów w Aplikacji i dokonujący sprzedaży Produktów za pośrednictwem Aplikacji, którego dane są zamieszczone w Aplikacji;
- Strona/y – Administrator, Klient i Sprzedawca;
- Usługi – elektroniczne usługi polegające na otwarciu Konta Klienta w Aplikacji;
- Umowa sprzedaży – umowa, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność Produktów zgodnie z Zamówieniem Klienta i wydać je, a Klient zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Sprzedawcy ceny zakupionych Produktów i do odbioru zakupionych Produktów, zawierana na odległość, to jest w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Sprzedawcy i Klienta, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie (za pomocą Aplikacji);
- Umowa o świadczenie Usług – umowa, na mocy której Administrator zobowiązuje się nieodpłatnie świadczyć na rzecz Klienta Usługę, zawierana na odległość, to jest w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie (za pomocą Aplikacji);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Produktów zamawianych przez Klienta, składane poprzez Aplikację.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia przez Administratora Usług poprzez Aplikację, a także zasady sprzedaży Produktów przez Sprzedawców z wykorzystaniem Aplikacji.
- Produkty oferowane w Aplikacji nie są Produktami Administratora. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakość i bezpieczeństwo Produktów.
- Administrator nie jest stroną Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem. Umowa sprzedaży jest zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za opisy Produktów, a także za prawdziwość i rzetelności informacji o Produktach, z uwagi na fakt, że ww. opisy i informacje są przygotowywane przez Sprzedawcę dla oferowanych przez niego Produktów.
- Sprzedawca i Administrator nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu różnic między rzeczywistym wyglądem Produktu a jego prezentacją w Aplikacji. Zdjęcia Produktów w Aplikacji mają charakter wyłącznie poglądowy.
- Prawa własności intelektualnej do treści udostępnianych za pośrednictwem Aplikacji, w szczególności prawa autorskie i prawa własności przemysłowej w zakresie nazwy, loga i logotypu Aplikacji, a także wchodzących w skład Aplikacji elementów graficznych, słownych i słowno-graficznych (np. opisy ofert), oprogramowania Aplikacji oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Administratorowi lub podmiotom, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy.
- Informacje o Produktach podane w Aplikacji, w szczególności ich opisy, skład oraz ceny, stanowią ofertę w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Administrator podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Aplikacji, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w stosownym terminie nieprawidłowości jakie zostały w odpowiedni sposób zgłoszone przez Klientów lub stwierdzone przez Administratora.
§ 3
Zasady korzystania z Aplikacji
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Aplikacji w taki sposób, aby nie dochodziło do kopiowania lub powielania w części lub całości chronionych prawami wyłącznymi elementów Aplikacji, w szczególności informacji, treści, danych, fotografii, obrazów, rysunków, ikon, opisów Produktów i znaków towarowych.
- Aplikacja przeznaczona jest dla urządzeń mobilnych (smartfon, tablet itp.) działających na systemach operacyjnych Android i iOS. Aplikacja dla sprzedawców nie jest przeznaczona do używania w ramach przeglądarek internetowych.
§ 4
Zawarcie umowy o świadczenie Usług poprzez Aplikację
- Klient zawiera Umowę o świadczenie Usług za pośrednictwem Aplikacji. Umowa o świadczenie Usług zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 7 poniżej.
- Klient może posiadać więcej niż jedno Konto. Konto jest przypisywane do adresu e-mail, dlatego niemożliwe jest powtórne otwarcie Konta dla adresu e-mail, do którego jest przypisane Konto.
- W celu zawarcia Umowy o świadczenie Usług poprzez Aplikację należy wypełnić formularz rejestracyjny, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje, w tym wskazując Login i Hasło do Aplikacji, przy czym możliwe jest założenie Konta przy wykorzystaniu istniejących kont Google i facebook, a także logowanie się do Konta za pomocą tych kont.
- Rejestracji Konta w Aplikacji można dokonywać całodobowo we wszystkie dni tygodnia.
- Można kontaktować się z Administratorem:
- telefonicznie pod Numerem telefonu Administratora – w godzinach pracy Administratora (9:00 do 17:00) od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
- drogą mailową na Adres e-mail Administratora.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usług możliwe jest wyłącznie po akceptacji niniejszego Regulaminu. Jednocześnie z akceptacją Regulaminu Klient zgłasza żądanie rozpoczęcia wykonywania Usług (założenia i utrzymania Konta) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług.
- Po rozpatrzeniu i weryfikacji rejestracji Klienta w Aplikacji, automatycznie tworzone jest Konto Klienta, aKlient otrzymuje wiadomości e-mail, potwierdzającą fakt zawarcia Umowy o świadczenie Usług.
- Warunkiem koniecznym rejestracji Konta (co potwierdzane jest zgodnie z postanowieniami ust. 7 powyżej) jest poprawne podanie danych Klienta w formularzu rejestracyjnym, a także zaznaczenie wszystkich wymaganych pól. W przypadku niepoprawnego podania danych przez Klienta w procesie rejestracji Konta lub nieoznaczenia wszystkich wymaganych pól, Konto dla takiego Klienta nie jest tworzone.
- Dla Usług nie określa się minimalnego czasu ich trwania. Klient może zrezygnować z Usług w każdym czasie składając do Administratora prośbę o usunięcie jego Konta w Aplikacji.
§ 5
Zawarcie umowy sprzedaży poprzez Aplikację
- Klient może kupić za pośrednictwem Aplikacji wybrane przez siebie Produkty. Umowa sprzedaży Produktów zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości e-mail lub powiadomienia w Aplikacji, o których mowa w ust. 5 poniżej.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży Produktów poprzez Aplikację należy uruchomić Aplikację jako zalogowany użytkownik (tj. taki, który posiada aktywne Konto), dokonać wyboru Produktu dostępnego w Aplikacji, a następnie złożyć Zamówienie, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje (formularz Zamówienia).
- Zamówienia w Aplikacji należy składać najpóźniej do 24 godzin przed ich odbiorem we wszystkie dni tygodnia za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i niedziel niehandlowych.
- Można kontaktować się ze Sprzedawcą:
- telefonicznie pod numerem telefonu Sprzedawcy wskazanym w Aplikacji – w godzinach pracy Sprzedawcy od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
- drogą mailową na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Aplikacji.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomości e-mail lub komunikat w Aplikacji, potwierdzające wszystkie istotne elementy Zamówienia.
- Ceny Produktów podane są w Aplikacji i są cenami brutto.
- W przypadku złożenia Zamówienia, Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przy pomocy płatności elektronicznej za pośrednictwem operatora płatności wskazanego w formularzu Zamówienia,
- gotówkowo przy odbiorze zamówionych Produktów w punkcie Sprzedawcy.
- Klient jest zobowiązany do odbioru zakupionych Produktów w dacie i przedziale czasowym wybranym przez Klienta przy składaniu Zamówienia. W przypadku próby odbioru zamówionych Produktów przed lub po terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca nie gwarantuje, że Produkty będą dostępne do odbioru i w przypadku ich niedostępności do odbioru Sprzedawca dokonuje gotówkowo zwrotu na rzecz Klienta kwoty uiszczonej przez Klienta tytułem ceny Produktów, które nie zostały odebrane, natomiast w przypadku kiedy Klient nie zgłosi się po odbiór zakupionych Produktów w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia Umowy Sprzedaży, uiszczona cena Produktów jest zwracana Klientowi tą samą metodą, którą płatność była dokonywana przez Klienta.
- Przy odbiorze zakupionych Produktów, Klient jest zobowiązany okazać numer Zamówienia przedstawicielowi Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie gwarantuje dostępności zakupionych Produktów, jeżeli Zamówienie zostanie złożone później niż 24 godzin przed planowany odbiorem zmówienia. O braku dostępności Produktów Klient jest informowany przy okazji podjęcia próby odbioru Produktów lub kontaktując się bezpośrednio ze Sprzedawcą. W przypadku kiedy Produkty nie są dostępne u Sprzedawcy w przypadku Zamówienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu, Sprzedawca zwraca Klientowi dokonaną płatność gotówkowo, a jeżeli Klient nie zgłosi się pod odbiór zakupionych Produktów w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia Umowy Sprzedaży, uiszczona cena Produktów jest zwracana Klientowi tą samą metodą, którą płatność była dokonywana przez Klienta.
§ 6
Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
- Mając na uwadze treść art. 38 pkt 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem żądający wykonania Usługi (tj. otwarcia Konta w Aplikacji) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług, traci prawo do odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług.
- Mając na uwadze treść art. 38 pkt 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem dokonujący zakupu Produktów za pomocą Aplikacji, traci prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, z uwagi na krótki termin przydatności do spożycia Produktów, tj. krótszy niż 14 dni od zawarcia Umowy sprzedaży.
§ 7
Niezgodność Usług lub Produktu z Umową oraz reklamacja Klienta
- W przypadku niezgodności Usług z Umową o świadczenie Usług lub jakiegokolwiek innego naruszenia praw Klienta w związku ze świadczeniem Usług należy powiadomić o tym Administratora. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Administratora w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty skutecznego złożenia (przy czym w tym terminie Administrator może najpóźniej nadać przesyłkę lub wysłać wiadomość e-mail stanowiące odpowiedź na reklamację). Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Administratora. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu i adres e-mail, a także rodzaj naruszenia jego praw do jakiego doszło. Powyższe dotyczy również Klientów nie będących Konsumentami.
- W przypadku niezgodności Produktu z Umową sprzedaży lub jakiegokolwiek innego naruszenia praw Klienta związanych ze sprzedażą Produktów poprzez Aplikację, należy powiadomić o tym Sprzedawcę. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty skutecznego złożenia (przy czym w tym terminie Sprzedawca może najpóźniej nadać przesyłkę lub wysłać wiadomość e-mail stanowiące odpowiedź na reklamację). Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Sprzedawcy. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu i adres e-mail, a także rodzaj naruszenia jego praw do jakiego doszło. Powyższe dotyczy również Klientów nie będących Konsumentami.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Klient w każdym czasie może żądać rozstrzygnięcia kwestii stanowiącej przedmiot postępowania reklamacyjnego przez Podmiot trzeci i w tym celu:
- wystąpić do mediatora lub instytucji, przed którymi będzie się toczyło postępowanie mediacyjne z wnioskiem o przeprowadzenie mediacji,
- wystąpić do instytucji, przed którą będzie się toczyło postępowanie polubowne z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny,
- o ile jest Konsumentem zwrócić się po pomoc do właściwego rzecznika konsumentów lub innego podmiotu wykonującego podobne funkcje.
- Pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy o świadczenie usług lub sprzedaży.
- W celu usunięcia wszelkich wątpliwości pouczenie, o którym mowa w ust. 4 lub 5 powyżej, nie stanowi zapisu na sąd polubowny ani automatycznej zgody Sprzedawcy na udział w postępowaniu mediacyjnym, polubownym lub tym, o którym mowa w ust. 5 powyżej.
§ 9
Odpowiedzialność
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi poprawne korzystanie z Aplikacji i oferowanych za jej pośrednictwem usług.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
- utratę przez Klienta danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub też innymi okolicznościami powstałymi z przyczyn nie leżących po stronie Administratora;
- skutki korzystania z Aplikacji przez Klienta w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, postanowieniami Regulaminu lub przyjętymi w tym zakresie zwyczajami,
- szybkość przesyłu danych i związane z tym ograniczenia, stanowiące skutek zaistnienia nie leżących po stronie Administratora okoliczności o charakterze technicznym, technologicznym lub infrastrukturalnym.
§ 10
Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
- Aktualny Regulamin jest publikowany w Aplikacji w sposób umożliwiający jego przechowywanie i wielokrotne odtwarzanie w zwykłym toku czynności (w formie pliku PDF).